8 oktober 2015

FEBO vernieuwt vestigingen en logo

AMSTERDAM – Met grote aandacht voor kwaliteit en ambacht, een kleinere assortimentspresentatie en een nieuwe huisstijl zijn we begonnen aan een nieuwe levensfase. Wie één van onze FEBO vestigingen binnenloopt, zal geen geel meer zien, de kleur die ons jarenlang zo heeft gekenmerkt.

We zijn een familiebedrijf. Begonnen in 1941 als Banketbakkerij ‘Maison Febo’ en we tellen nu 65 vestigingen in Nederland. Om mee te gaan met de huidige tijd zijn alle vestigingen verbouwd. “Veel FEBO-fans gaven aan dat we veel meer moesten vertellen waarom onze producten zo goed en bijzonder zijn. Dat gaan we nu meer doen”, vertelt Dennis de Borst, derde generatie van de familie De Borst. “Onze grillburgers zijn bijvoorbeeld van 100 procent Nederlands rundvlees en elke nacht trekken we op authentieke wijze bouillon voor onze verse kroketten. Dit maakt ons uniek.”

Eén van de punten die naar voren kwam is het uitstralen van meer kwaliteit. “We zijn trots op onze producten. Daarom hebben de kroketten en grillburgers een prominente rol in de vestigingen middels sfeervolle foto’s en vertellen we ons verhaal d.m.v. verschillende frisse uitingen. Het zijn onze helden en die willen we op een voetstuk plaatsen.

Daarnaast hebben we de hele verpakkingslijn aangepakt. Het ziet er nu veel eigentijdser uit en het is vanwege het gebruik van karton in plaats van plastic milieuvriendelijker.”

De vernieuwing laat zien dat alle vestigingen kwaliteit en ambacht uitstralen. Het lijken kleine stapjes maar voor ons zijn het grote wijzigingen en we verwachten dat veel mensen het als positief zullen ervaren.

Terug naar het overzicht